Algemene Voorwaarden
Je kan ons bereiken via het
e-mailadres: welkom@shannabukszegi.be
DEEL 1 – ALGEMEEN
Artikel 1 – Definities
In deze algemene voorwaarden wordt
verstaan onder:
1. Aanbod: alle
aanbiedingen en prijsopgaven uitgaande van ons, ofwel via de website, via sociale
media ofwel via e-mail.
Je kan ons bereiken via het
e-mailadres: welkom@shannabukszegi.be
2. Dienst: de diensten die
ik, Shanna Bükszegi, lever.
3. Herroepingsrecht: het recht van
een consument om binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen af te zien van
een overeenkomst op afstand en dit conform artikel VI.47 ev. WER.
4. Ingangsdatum: de
overeenkomst gaat in op de dag van de inschrijving bij de abonnementen, bij
ondertekening van de overeenkomst of bij het aankopen van een product/dienst.
5. Klant: De consument
of ondernemer die een overeenkomst afsluit met ons en hierdoor de algemene
voorwaarden aanvaardt.
6. Overeenkomst: de
overeenkomst aangegaan tussen jij als Klant en wij.
7. Producten: trajecten en
producten die wij via de website verkopen
8. Schriftelijk: de
schriftelijke communicatie zoals e-mail of via een aangetekend schrijven waar
nodig.
9. Websites: www.shannabukszegi.be
Artikel 2 – Toepasselijkheid
algemene voorwaarden
2.1. In deze
algemene voorwaarden beschrijven wij de regels op basis waarvan wij als
Dienstverlener onze diensten aan jou, de Klant, zullen leveren. Deze
voorwaarden zijn van toepassing op al onze offertes, aanbiedingen, online
programma’s, workshops, trajecten, memberships, overeenkomsten, diensten en
producten, en bevatten belangrijke informatie over jouw rechten en
verplichtingen.
2.2. Deze algemene
voorwaarden hebben steeds voorrang op eventuele algemene voorwaarden van jou,
de Klant. Dit voor zover er niet van deze voorwaarden schriftelijk is
afgeweken.
2.3. De laatste versie
van deze algemene voorwaarden zijn steeds van toepassing.
Artikel 3 – Aanbod en
aanvaarding
3.1. De Dienstverlener
doet steeds een aanbod via de website, via e-mail of sociale
media. De prijzen worden uitgedrukt in euro. Er wordt BTW
aangerekend.
3.2. De Dienstverlener
heeft steeds het recht om de tarieven en/of voorwaarden aan te passen. Het
aanbod dat bestond op het moment dat jij, als Klant het aanvaardt, m.a.w.
aankoopt, is het geldende aanbod.
3.3. De
Dienstverlener kan niet aan haar aanbod worden gehouden indien de Klant
redelijkerwijze kon begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, een
kennelijke materiële vergissing of verschrijving bevat, zoals een
onrealistische hoge korting of ongebruikelijk lage vraagprijs.
3.4. Bij aanvaarding van
het aanbod voor de levering van een dienst of product gaat de Klant ermee
akkoord dat de overeenkomst direct wordt uitgevoerd en nagekomen. De
Klant-consument, ziet hiermee af van zijn herroepingsrecht (indien dit van
toepassing zou zijn).
Diensten of producten die via de
website zijn aangekocht, dienen onmiddellijk en via de website te worden
betaald. Voor diensten of producten die niet via de website zijn aangekocht,
zal de Dienstverlener een factuur sturen, tenzij anders overeengekomen. Deze
factuur dient betaald te worden binnen de 14 kalenderdagen na factuurdatum.
DEEL 2 – BEPALINGEN SPECIFIEK
VAN TOEPASSING OP DE FYSIEKE AFSPRAKEN
Artikel 4
4.1. De klant moet
verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur
voorafgaande aan de afspraak aan ons melden. Indien de klant deze verplichting
niet of niet tijdig nakomt, mogen wij het gehele honorarium voor de afgesproken
training of coaching aan de klant berekenen. Bij te late verwittiging is dit
50% van de afgesproken training of coaching. Bij een no show zonder
verwittiging, is dit 100% van de afgesproken behandeling. De klant mag slechts
een volgende afspraak maken, indien dit bedrag vereffend is.
4.2. Indien de
klant meer dan tien minuten later dan de afgesproken tijd op de afspraak
opdaagt, mogen wij de verloren tijd inkorten op de training of coaching en toch
het gehele afgesproken honorarium berekenen.
4.3. Wij zelf
moeten verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24
uur voorafgaande aan de afspraak aan de klant melden.
BEPALINGEN SPECIFIEK VAN
TOEPASSING OP DE TRAJECTEN
Artikel 5– Uitvoering van de
overeenkomst en informatieverstrekking Klant
5.1. De Dienstverlener
biedt verschillende soorten diensten en trajecten aan. Tenzij schriftelijk anders zou zijn
overeengekomen, zullen de werkzaamheden van de Dienstverlener bestaan uit het
geven van:
– energetische healing massages
– paardencoaching
– yoga.
Bij bepaalde trajecten zal er steeds eerst een intakegesprek plaatsvinden. Daarna kan
de Klant en de Dienstverlener kiezen of hij/zij al dan niet met het gekozen
traject van start zal gaan. Dit zal steeds uitdrukkelijk vermeld worden
per traject.
Wanneer de Klant ervoor opteert te
starten met het traject en m.a.w. het aanbod accepteert, bestaat de
verplichting tot betaling van de volledige som. Zelfs wanneer het traject
voortijdig zou worden beëindigd door de Klant, zal de Klant toch tot
volledige betaling moeten overgaan.
5.2. De Dienstverlener
voert de opdracht naar beste inzicht en vermogen uit. De Dienstverlener is niet
aansprakelijk voor het niet-bereiken van het resultaat dat de Klant beoogde.
Het beoogde resultaat is steeds afhankelijk van de inzet van de Klant.
De uitvoering van de overeenkomst
geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het
verschuldigde bedrag.
Artikel 6 – vergoeding
6.1. Algemeen De prijs is steeds afhankelijk van
het gekozen traject of product. De prijzen staan steeds vermeld op de
website van de Dienstverlener.
De vermelde tarieven zijn inclusief
BTW. Het overeengekomen tarief omvat alle kosten met uitzondering van extra
producten/diensten en vervoersonkosten. Eventuele bijkomende kosten zullen
steeds apart worden aangegeven en vallen ten laste van de Klant.
6.2. Facturatie en
betaling Indien er
geen betaling via domiciliëring is afgesproken, zal de deelnemer het gehele
bedrag van de factuur in één keer overmaken naar het rekeningnummer BE71 3770
5490 5269 van de Dienstverlener met
vermelding van het factuurnummer, te vinden bovenaan de facturatie. De
factuur dient te worden betaald binnen de 14 dagen.
De klant kan daarnaast ook opteren
om de factuur online te betalen via de gegeven opties op de website van de
Dienstverlener.
6.2.2. Bij niet–betaling
of wanbetaling van de factuur binnen de gestelde termijn, worden alle
openstaande facturen van rechtswege en zonder ingebrekestelling onmiddellijk
opeisbaar en is de Klant vanaf de vervaldag van rechtswege en zonder
voorafgaande ingebrekestelling een verwijlintrest verschuldigd van 10% per jaar
op het factuurbedrag evenals een forfaitaire schadevergoeding ten belope van
10% met een minimum van € 150,00. In geval van gedeeltelijke betaling blijft
een integrale schadevergoeding verschuldigd.
6.3. Domiciliëring
6.3.1. De
maandelijkse vergoeding wordt, tenzij anders overeengekomen, hetzij via SEPA
Europese domiciliëring hetzij via factuur, maandelijks vooraf betaald. De
eerste maandelijkse vergoeding wordt onmiddellijk betaald en hiermee geeft de
klant haar goedkeuring voor de SEPA domiciliëring.
Daarna zal de maandelijkse
betaling gebeuren steeds één maand erna (vb. 1 oktober ingeschreven, zal de
eerstvolgende betaling op 1 november van de rekening gaan). De
Dienstverlener zal steeds een factuur hiervoor inschrijven.
6.3.2. Indien de
deelnemer niet tijdig betaalt, is de Dienstverlener gerechtigd om de
Dienstverlening stop te zetten totdat het verschuldigde bedrag ontvangen is. De
verplichting tot betalen blijft in deze situatie onverkort bestaan.
6.3.3. Bij
niet–betaling of wanbetaling binnen de gestelde termijn, worden alle
openstaande facturen van rechtswege en zonder ingebrekestelling onmiddellijk
opeisbaar en is de Klant vanaf de vervaldag van rechtswege en zonder
voorafgaande ingebrekestelling een verwijlintrest verschuldigd van 10% per jaar
op het factuurbedrag evenals een forfaitaire schadevergoeding ten belope van
10% met een minimum van € 150,00. In geval van gedeeltelijke betaling blijft
een integrale schadevergoeding verschuldigd.
Artikel 7 – Wijzigen of
beëindiging van de overeenkomst
7.1. De duurtijd is
steeds afhankelijk van het gekozen traject/product. De Dienstverlener zal
steeds op voorhand meedelen hoe lang het traject zal duren. Deze
informatie wordt ook steeds beschikbaar gesteld via de website.
De overeenkomst kan in principe niet
vroegtijdig worden stopgezet. Het aangekochte traject kent een looptijd zoals
vermeld bij de aankoop en zoals opgenomen in de bijzondere voorwaarden. Bij
aanschaf van het traject gaat de Klant ermee akkoord dat het gehele traject
dient te worden betaald, ook wanneer Klant gedurende het traject wenst tot
annulering over te gaan.
Wanneer de Klant ervoor opteert om
het traject te annuleren, heeft hij/zij geen enkel recht op enige
terugbetaling.
7.2. De Dienstverlener
is gerechtigd de overeenkomst per direct geheel of gedeeltelijk te ontbinden
zonder verplichting tot schadevergoeding als de Klant niet, of slechts
gedeeltelijk aan zijn verplichtingen uit de overeenkomst voldoet. De
Dienstverlener kan maar haar diensten naar behoren uitoefenen wanneer de Klant
aan zijn contractuele verplichtingen voldoet.
Artikel 8 –
Aansprakelijkheid
De Dienstverlener zal zich steeds
inspannen de overeenkomst naar beste inzicht, vermogen en overeenkomstig de
eisen van goed vakmanschap uit te voeren. De Klant erkent dat de Dienstverlener
slechts een inspanningsverplichting heeft en geen resultaatsverplichting.
De Dienstverlener heeft het recht om
derden in te schakelen voor de uitvoering van deze overeenkomst. De
Dienstverlener heeft deze derden met de hoogst mogelijke zorg geselecteerd om
een goede kwaliteit van uitvoering te kunnen bereiken.
Shanna Bükszegi sluit elke
aansprakelijkheid ten opzichte van haar klanten of iedere derde persoon uit,
met uitzondering van haar mogelijke aansprakelijkheid ten opzichte van haar
klanten voor opzet of grove schuld.
Iedere klant is zelf verantwoordelijk
voor persoonlijke ongevallen en zijn persoonlijke bezittingen.
Het gebruiken van de ter beschikking
gestelde apparatuur, het volgen van een programma of van cursusonderdelen en/of
activiteiten van welke aard ook is geheel op eigen risico van de klant.
De klant is aansprakelijk voor
schade toegebracht aan eigendommen van Shanna Bükszegi of van haar aangestelde.
DEEL 3 – BEPALINGEN VAN
TOEPASSING OP DE VERKOOP VAN E-BOOKS, ONLINE CURSUSSEN, WORKSHOPS EN
PRODUCTEN
Artikel 9 –
Herroepingsrecht
9.1. De bepalingen van
dit artikel geldt enkel voor deze Klanten die in hun hoedanigheid van consument
artikelen online aankopen.
De Klant heeft het recht om binnen
een termijn van 14 kalenderdagen de aankoop van de aangekochte fysieke
producten te ontbinden. Dienstverlener heeft het recht de Klant te vragen naar
de reden van herroeping, maar Klant is niet verplicht een reden op te geven.
De bedenktijd uit het vorige lid
gaat in op de dag nadat de Klant, of een aangewezen derde, de
bevestigingse-mail heeft ontvangen.
9.2. Uitzonderingen: Het
herroepingsrecht geldt niet voor de online trajecten, cursussen en e-books. De
ontbinding van downloads en andere leveringen van digitale inhoud, niet
geleverd op een materiële drager, is aldus niet mogelijk wanneer de Klant
voorafgaand aan de levering uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van
de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd en hij heeft
erkend het ontbindingsrecht te verliezen bij het verlenen van deze toestemming.
Artikel 10 – Uitoefening van
het herroepingsrecht
10.1. Om het
herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Klant de Dienstverlener via een
ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, of per e-mail) op
de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen. Deze
mededeling moet de Dienstverlener bereiken voordat de herroepingstermijn is
verstreken.
Om de herroepingstermijn na te leven
moet de Klant zijn mededeling betreffende zijn uitoefening van het
herroepingsrecht verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
10.2. De Klant moet de
goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 kalenderdagen na de
dag waarop hij zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen heeft
meegedeeld, terugzenden naar de Dienstverlener. De Klant is op tijd als
hij de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 kalenderdagen is
verstreken.
10.3. De directe kosten
van het terugzenden van de goederen komen voor rekening van de Klant.
10.4. Indien het
teruggestuurde product op een of andere manier in waarde verminderd is, behoudt
de Dienstverlener zich het recht voor om de Klant aansprakelijk te stellen en
schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering van de goederen die het
gevolg is van het gebruik van de goederen door de Klant dat verder gaat dan
nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te
stellen. Enkel artikelen die zich in de originele verpakking bevinden, samen
met alle toebehoren, gebruiksaanwijzingen en factuur of aankoopbewijs kunnen
worden teruggenomen.
10.5. Indien de Klant de
overeenkomst herroept, zal de Dienstverlener alle tot op dat moment van de
Klant ontvangen betalingen, inclusief de standaard leveringskosten, aan de
Klant terugbetalen binnen maximum 14 kalenderdagen nadat zij op de hoogte is gesteld
van de beslissing van de Klant om de overeenkomst te herroepen. Bij
verkoopovereenkomsten kan de Dienstverlener wachten met de terugbetaling totdat
hij alle goederen heeft teruggekregen, of totdat de Klant heeft aangetoond dat
hij de goederen heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerst valt.
10.6. De Dienstverlener
betaalt de Klant terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de Klant de
oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij de Klant uitdrukkelijk
anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen de Klant voor zulke
terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Artikel 11 – Betwistingen
De klant is verplicht om eventuele
klachten over facturen en/of geleverde diensten of producten binnen de 8 dagen
na het ontstaan van de klacht schriftelijk kenbaar maken aan de Dienstverlener.
Indien van een gebrek later melding
zou worden gemaakt van een fysiek product, dan komt de Klant geen absoluut
recht meer toe op herstel, vervanging of schadeloosstelling.
De klant kan ook steeds kiezen om
een klacht in te dienen bij de consumentenombudsdienst van de Federale
Overheid. Dit kan via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be//nl.
Artikel 12 – Online meditaties
12.1. De Toegang
tot online meditaties is persoonlijk. Toegang tot de online meditaties of de
inhoud van de meditaties mogen niet gedeeld worden met derden.
12.2. Bij een
vermoeden van het delen van toegang tot een online meditaties met derden, wordt
de toegang de online meditatie voor onbepaalde tijd geblokkeerd, zonder dat de
Dienstverlener Klant enige vergoeding of betaling verschuldigd is.
12.3. De
Dienstverlener heeft de online meditaties ontworpen naar aanleiding van haar
ervaring en kennis op vlak van business Dienstverlening. Met de online
trainingen wenst de Dienstverlener de Klant de nodige tools bij te brengen.
12.4. De aangeboden
online meditaties, waarbij online cursusmateriaal wordt geleverd, worden
aangeleverd via de Website of via een online platform. De toegang tot de
aangekochte meditaties is van toepassing zolang deze, of het online platform
waarop deze gehost wordt, bestaat.
12.5. De Klant
dient tenminste over een e-mailadres en over een internetverbinding, webbrowser
en daarvoor geschikte apparatuur te beschikken, om gebruik te maken van de
online meditaties.
12.6. De
Dienstverlener biedt geen garantie op enige vooruitgang of verbetering, noch
biedt zij enige garantie op resultaat. De resultaten zijn steeds afhankelijk
van de inspanningen van de Klant.
12.7. De Klant dient zich
te onthouden van elk gebruik van (de inhoud van) de online meditaties dat
onrechtmatig is of schadelijk kan zijn voor de Dienstverlener.
DEEL 4 – BEPALINGEN VAN
TOEPASSING OP ALLE DIENSTEN EN PRODUCTEN VAN DE DIENSTVERLENER
Artikel 13 – Aansprakelijkheid
13.1. Overmacht De Dienstverlener aanvaardt geen
enkele aansprakelijkheid wanneer zij als gevolg van overmacht of vreemde
oorzaak niet aan haar verplichtingen kan voldoen. Wanneer de overmacht slechts
tijdelijk van aard is, zullen wij alsnog aan onze contractuele verplichtingen
trachten te voldoen vanaf het moment dat dit redelijkerwijs weer mogelijk is.
Als blijkt dat een verderzetting
niet meer mogelijk is, zal de overeenkomst in onderling overleg herzien of
ontbonden worden.
13.2. Relaties met derden Voor zover de Dienstverlener
afhankelijk zou zijn van de medewerking, diensten en leveringen van derden, kan
de Dienstverlener op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld voor
schade voortkomend uit deze relaties of het verbreken ervan.
13.3. Contractuele
tekortkomingen Indien bij het uitvoeren van onze
overeenkomst een ernstige tekortkoming aan de Dienstverlener te wijten zou zijn
kan u haar schriftelijk in gebreke stellen, waarbij er een redelijke termijn
wordt gegund om alsnog onze verplichtingen na te komen. De Dienstverlener kan
slechts aansprakelijk gesteld worden voor een vervangende schadevergoeding die
niet hoger kan zijn dan het factuurbedrag. Wij zijn niet verantwoordelijk voor
enige tekortkoming van een aangestelde of derden.
Iedere aansprakelijkheid voor enige
andere vorm van schade is uitgesloten, waaronder enige vergoeding van indirecte
schade, gevolgschade of schade wegens gederfde omzet of winst.
13.4. Technische problemen
website De Dienstverlener kan geen bepaalde
uptime van de website garanderen. De digitale inhoud kan daardoor eventueel
voor korte periodes niet beschikbaar zijn. De Klant kan hiervoor geen
vergoeding vorderen, wanneer dit binnen redelijke proporties blijft.
De Dienstverlener stelt alles in het
werk om ervoor te zorgen dat de website en de online diensten zo spoedig
mogelijk weer beschikbaar zijn. De Dienstverlener kan evenwel geen enkele
garantie bieden.
13.5. Website De Dienstverlener is niet
aansprakelijk voor schade door inbraak of hacking van de Website. De
Dienstverlener zal het nodige doen om alle redelijke beveiligingsmaatregelen in
acht te nemen en dit conform de stand ter technieken die op dit moment
beschikbaar zijn.
De Dienstverlener is niet
aansprakelijk voor schade door phising, farming of andere vormen van
internetfraude of andere criminele activiteiten.
13.6. Eigen
verantwoordelijkheid klant De Dienstverlener begeleidt de klant
en staat hem/haar bij met advies. De Dienstverlener kan nooit aansprakelijk
worden gesteld voor de beslissingen die de klant zelf maakt tijdens het traject
i.v.m. zijn/haar zaak.
Artikel 14 – Intellectuele
eigendomsrecht
14.1. Door acceptatie
van deze algemene voorwaarden wordt uitdrukkelijk erkend door de Klant
dat alle ontwerpen, informatie, afbeeldingen, e-mails, downloads, schema’s,
modules en/of materialen, en overige inhoud op de website en online teaching
platform, producten eigendom zijn van de Dienstverlener en beschermd zijn
door de relevante rechten van intellectuele eigendom, waaronder doch niet
beperkt tot auteursrechten, merkenrechten, databankrechten, naburige rechten,
octrooien en modelrechten.
14.2. De
Dienstverlener verleent aan de Klant een beperkt, persoonlijk, niet exclusief,
niet sub-licentieerbaar, niet overdraagbaar en onherroepelijk recht om de
diensten en producten te gebruiken voor persoonlijke doeleinden en onder de
voorwaarden, zoals in deze algemene voorwaarden gesteld. Dit enkel
gedurende de duurtijd van de overeenkomst.
14.3. Het is de
Klant uitdrukkelijk verboden om ontwerpen, informatie, afbeeldingen en overige
inhoud, opgesteld door de Dienstverlener, te kopiëren, te wijzigen, openbaar te
maken, voor directe of indirecte commerciële doeleinden te gebruiken of aan derden
over te maken.
Het is de Klant ook verboden om de
gegeven licentie over te dragen aan derden. De Klant mag sluitend de werken
downloaden en opslaan en/of printen voor strikt persoonlijk gebruik.
14.4. Partijen kunnen
steeds hiervan afwijken door middel van een schriftelijke overeenkomst.
Artikel 15 – Gegevensverwerking
15.1. Door het aanvaarden
van een aanbod, verklaart de Klant zich akkoord met de verwerking van
zijn persoonsgegevens conform de Dienstverlener zijn privacy policy. Deze
algemene voorwaarden dienen te worden gelezen in combinatie met deze privacy
policy die toegankelijk
is op de website.
15.2. Door het aanmaken
van een account, aanvaardt de Klant zonder voorbehoud deze algemene
voorwaarden. Daarnaast moet de Dienstverlener voor het aanmaken van het
gebruikersaccount of het opmaken van bepaalde documenten de persoonsgegevens
verwerken. De omstandigheden waarin dat gebeurt, worden nader omschreven in de
privacy policy.
15.3. In het kader van de
diensten die de Dienstverlener verricht, verwerkt zij als ‘verantwoordelijke’
persoonsgegevens van de contactpersonen die de Klant opgeeft. De
contactgegevens van deze personen kunnen verwerkt worden in het kader van ons
Klantenbeheer, voor marketingdoeleinden, en dienen om onze overeenkomst met de
Klant naar behoren uit te voeren.
Artikel 16– Geheimhouding
16.1. Partijen zullen
ertoe gebonden zijn een volledige geheimhoudingsverplichting in acht te nemen.
Dit houdt in dat zij, behoudens
uitdrukkelijke toestemming van de andere partij, geen van de bedrijfsgeheimen
van elkaar in verband met eender welk bedrijfsfacet mag gebruiken, verspreiden
of overbrengen naar enig andere derde, in het bijzonder, maar zonder dat dit
een limitatieve opsomming is, inzake de prijszetting, marketing, productie,
financiering, en strategische ontwikkeling van de onderneming, lijsten of
details inzake Klanten en vroegere of potentiële Klanten, contractuele
voorwaarden, enz…, tenzij:
– het informatie betreft die publiek
beschikbaar is zonder toedoen noch nalatigheid vanwege partijen
– het informatie betreft die
partijen verplicht zijn mee te delen wegens een definitief (waartegen alle
rechtsmiddelen haar uitgeput) rechterlijk bevel, een definitieve arbitrale
beslissing, of een definitief bevel vanwege een overheidsinstantie,
– het informatie betreft die
partijen verplicht is mee te delen op grond van enige wettelijke, decretale of
reglementaire of andere bindende bepaling van overheidswege,
– Partijen informatie dient mee te
delen in het kader van zijn/haar verdediging in een gerechtelijke procedure of
arbitrage.
Deze geheimhoudingsverplichting zal
gelden tijdens de duurtijd van de overeenkomst en erna.
16.2. Partijen erkennen
het belang van deze verplichting. De schending van deze
geheimhoudingsverplichting tijdens de duur van deze overeenkomst geldt als een
ernstige fout.
In geval van schending van dit
artikel, zullen partijen een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd zijn van
€ 1.500,- onverminderd het recht om een aanvullende schadevergoeding te eisen,
zo deze som niet voldoende de schade vergoedt. Deze schadevergoeding is
verschuldigd aan de andere partij zonder dat dit het recht om alle mogelijke
andere rechtsmiddelen aan te wenden, kan beperken.
16.3. De Klant erkent dat
de Dienstverlener bepaalde info (meer specifiek, doch niet limitatief:
resultaten, foto’s, …) kan delen op haar sociale media kanalen. De Klant dient
uitdrukkelijk te laten weten wanneer hij/zij wenst dat de Dienstverlener
bepaalde informatie niet openbaar maakt.
Artikel 17 – Algemeen
17.1. Niemand kan zijn of
haar rechten en/of verplichtingen voortvloeiend uit deze algemene voorwaarden
of onze overeenkomsten overdragen aan een derde partij zonder toestemming van
de andere partij.
17.2. Wanneer een
bepaling uit deze voorwaarden geheel of gedeeltelijk in strijd zou zijn met een
wettelijke bepaling, en daardoor nietig zou zijn, dan blijven deze voorwaarden
voor het overige onverminderd van kracht. Indien nodig zullen partijen
gezamenlijk een nieuwe bepaling overeen komen die in dezelfde lijn ligt met het
doel van de nietige bepaling.
17.3. Deze overeenkomst
wordt beheerst door het Belgisch recht. Elke betwisting i.v.m. de interpretatie
of uitvoering van een contract en m.b.t. onze facturen behoort tot de
uitsluitende bevoegdheid van het de rechtbanken waar de maatschappelijke zetel
van de Dienstverlener gelegen is.